Airbus'ın yeni Formula 1 helikopteri: 400 km/saat hız ve yüzde 20 daha az yakıt

trueliving

New member
İşletme “Yarışçı” modeli

400 km/saat hız ve son derece verimli – Airbus'un geleceğin yüksek hızlı helikopteri bunu yapabilir



18.47 itibarıyla| Okuma süresi: 2 dakika






Airbus Helikopterleri “Racer”ın Güney Fransa'nın Marignane kentindeki ilk uçuşu



Airbus Helikopterleri “Racer”ın Güney Fransa'nın Marignane kentindeki ilk uçuşu




Airbus Helikopterleri “Racer”ın güney Fransa'daki ilk uçuşu

Kaynak: Jérôme Deulin / Airbus Helikopterleri


Airbus, yüksek hızlı helikopterinin ilk uçuşunu başarıyla tamamladı. “Yarışçı” geleneksel helikopterlerden iki kat daha hızlı uçuyor. Airbus, bu modelle geleceğin helikopteri için savaşa girmek istiyor ve Racer'ı ideal bir uzlaşma olarak görüyor.





vya da 13 yıl önce Airbus, özellikle hızlı uçabilen deneysel bir helikopterin ilk uçuşunu gerçekleştirdi. O zamanlar X3 olarak adlandırılıyordu ve helikopterin avantajlarını hızlı pervaneli bir uçakla birleştirmesi amaçlanmıştı.

Bu fikir tamamen yeni Racer modelinde daha da geliştirildi. Pek çok gecikmenin ardından helikopter, Fransa'nın güneyindeki Marignane'de 30 dakikalık ilk uçuşunu tamamladı. 400 km/s hıza sahip en hızlı Airbus helikopteri, gelecekte geleneksel bir helikopterden iki kat daha hızlı seyahat edecek.

Airbus böylece geleceğin helikopteri için uluslararası rekabete giriyor. Göreve bağlı olarak hız, menzil, yükleme kapasitesi, ekonomi ve çevrenin korunması ile ilgilidir. Zaten Racer'dan daha hızlı uçan helikopterler var.


ayrıca oku


Leopard 2A4 ana muharebe tankına ait 120 milimetrelik toplar daha ileri işlemler için Rheinmetall'deki bir atölyede bulunuyor






Örneğin, Bell-Boeing'in rotorları eğilebilen, neredeyse 500 km/saat hıza sahip büyük ABD askeri modeli V-22 Osprey. ABD Başkanı ara sıra bu modeli kullanıyor. İtalyan Airbus rakibi Leonardo da tiltrotor konsepti üzerinde çalışıyor. AW609 modeli, 500 km/saatin üzerinde hız için tasarlanan ilk uçuşunu 2022 yılında gerçekleştirdi.

Ancak Airbus, Racer projesini çeşitli gereksinimler arasında ideal bir uzlaşma olarak görüyor. Bu amaçla hiçbir rotor eğilmez. Ana rotora ek olarak Airbus modelinde, gövdenin her iki yanında kaldırma ve itme pervaneleri için çift katlı kanatlar bulunur. Yakıt tasarrufu sağlamak için Fransız üretici Safran'ın iki motorundan biri (Aneto-1X) Eco modunda kapatılabiliyor. Genel olarak yarışçının yüzde 20 daha az yakıt tükettiği söyleniyor.

Racer modeli yalnızca Airbus Helicopters tarafından geliştirilmemiştir. Daha doğrusu 13 ülkeden 40 firmanın katıldığı bir Avrupa projesi. Bu da gecikmelere neden oldu. İlk uçuş aslında 2020 için planlanmıştı ancak iki yıllık bir test kampanyası şu anda devam ediyor.

Model ilk etapta sivil görevler ve güvenlik güçleri için 740 kilometre menzille sunuldu. Ama bu değişti. Airbus Helicopters sözcüsünün talep üzerine söylediği gibi askeri müşteriler için de ayarlamalar yapılabilir.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraflar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Her halükarda, hızlı askeri helikopterler konusunda şu anda piyasada bir hareketlilik var. Şubat ayının sonunda Pentagon, yeni keşif helikopterlerine yönelik iki projeyi durdurdu. ABD'li üretici Textron-Bell'in 360 Invictus modeli ve Sikorsky'nin rakip modeli Raider-X kırmızı kart gördü.

Bu, yeni helikopter konseptlerinin eski OH-58 modelinin yerini alması amaçlanan Fara projesini (Geleceğin Saldırı Keşif Uçağı) durdurdu. Bunun bir nedeni, insanlı ve süper hızlı bir model için daha önce geçerli olan gereksinim formülünün, Ukrayna savaşından elde edilen bulgulara dayanarak yeniden değerlendirilecek olmasıdır. Orada giderek daha fazla drone kullanılıyor.